12.04.2011

[ Gå-bort-present...]


Hej på er!
Det är sent och klockan har hunnit slå över till söndag. Kan ändå inte riktigt hålla mig ifrån att skriva en liten rad eller två.
Regnet smattrar härligt mot rutan denna natt. Det är på något sätt betryggande och rofullt att lyssna på.
Nåväl...

Lite tips till den som kanske är bortbjuden och känner sig rådvill när det gäller vad man ska ta med sig till värden.
 Jag vet hur jag blir. Tusen idéer i huvudet. Man vill att det ska uppskattas, kännas personligt, vara fint och kanske rent av vara praktiskt i någon mån. Och viktigast av allt, en icke länsad plånbok!
Tog mig en runda på "Torget" och hittade denna underbara minigran för en liten peng. Ett par härliga ull-raggisar och röda söta äpplen fick även ta plats i köpepåsen.


Väl hemma tog jag fram en överbliven korg och min rulle grått filttyg. Det är bra till mycket, filttyget. Till detta tillfälle fick det agera som granboning och kruka.


En ljuvligt skir rosett runt raggisarna och stearinljusen gjorde susen. Sedan var det bara att kombinera allt i korgen.




Tja, så kan det se ut. Enkelt och uppskattat!
Kram // Fröken M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...