11.26.2011

[ 24 små strumpor...]


Hej allihopa!
Gissar att dom flesta av er har fullt upp med det sista görat innan morgondagen och 1:a advent. Skulle kunna vara så, att denna dagen är den mysigaste och härligaste då många väntar på just DEN, för att verkligen hänge sig i stämning. Första gången julmusiken ljuder, adventsstjärnor kommer på plats i fönstren, man sätter första degen lussebullar...
Dock hör jag till den skaran som fuskar. Började redan i veckan med det mesta ovan nämnt och blev till största del klar igår kväll. För mig är det viktigt att dryga ut varje syssla när man pysslar. Det är ju så roligt!

Idag bjuds det på bilder av min lilla julkalender.
Här har sytts 24 små strumpor av vitt linnetyg!
  
1. Hittade ett enkelt mönster på nätet som jag printade ut och klippte efter.
2.  Fållade först de 48 strumphalsarna för att sedan para ihop delarna.
3. Körde enkel raksöm runt och sedan vecklade jag ut dem.
4. Till sist fick de en omgång med strykjärnet.
 När de var klara tryckte jag siffrorna med ett stämpelset från GRANIT. Tanken var att de skulle sys fast på grått filttyg men jag klev in på en annan bana.

Tyckte att dom dinglade sött från en träpinne istället.


 

Sådär! Urgulligt. Nu är det bara att fylla dem med minipaket!

Fortsatt trevlig kväll! // Fröken M.

3 kommentarer:

  1. Vilken fantastiskt fin kalender du har gjort. Jag gillar dina bilder med, fortsätt göd din kreativa ådra. stor kram!

    /R

    SvaraRadera
  2. Wow vad fiiint, VEM Ska få alla roliga små paket?

    SvaraRadera
  3. Tack snälla ni! Underbart kul att pyssla när man kan! Ja, det här med paketen är ju en annan histora när man varken har karl eller barn =) Men men...för framtida bruk förhoppningsvis =) Det skadar ju inte med framförhållning! KRAM

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...