3.20.2012

[ Fröigt Knäcke ]



Grå och trist dag är till ända! Men oj vad jag gläds, då jag VET att vi nu bjuds på vackert väder ett par dagar framöver!


Hade min kära mor på besök i helgen och med sig hade hon ljuvligt knäcke. Tänkte dela med mig av det goda receptet till er!
Enjoy.

Fröigt knäcke

2 1/2dl majsmjöl
2 1/2dl hett vatten
1/2dl olivolja
1/2dl linfrön
1/2dl sesamfrön
1/2dl solroskärnor
1/2dl pumpafrön
havssalt

Ingredienserna blandas ihop till en deg och plattas ut på bakplåtspapper. Strö havssalt över smeten.
Grädda på 175 grader i ca 60min.
Nyttigt och gott!
Lycka till!


Kram och allt gott! // Fröken M.

4 kommentarer:

  1. Det ser underbart gott ut! Tack för receptet!
    Vilken fin blogg du har och vilka härliga bilder du tar!
    Jag är glad att jag hittade hit!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Tack, vad glad jag blir! Alltid roligt med nya läsare!
    Uppmärksammade att även du driver en blogg, så mysig!
    Kram // Fröken M.

    SvaraRadera
  3. Hittade hit med lite hjälp från din söta mor. Vilken härlig blogg, du bjuder på så vackra bilder, lugn och vacker inspiration! Tack för det! kram.

    SvaraRadera
  4. Tack Ulrika! Kul att du ville kika in.
    Kram // Fröken M.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...