12.07.2011

[Drömmar, skissblock & kaffe]

 Bland singlande snöflingor, iklädd vinterskrud, styrs fotstegen mot Wayne´s Coffee. Med skissblocket i väskan och drömmen innanför jackan kan jag knappt bärga mig, vill vara framme, nu!
Det finns dom dagar man behöver lämna det lugna boet för att åter hitta tillbaka till det. Igår var en sådan dag. Känslan av ett överbelastat inre är knappast behaglig och en rensning, eller snarare en avlastning, blir genast nödvändig. Av någon anledning, görs avlastningen bäst i en rörlig omgivning.

Äntligen. I sorlet, med en blå kaffemugg i ena handen och en grov tusch i andra, utgjuter jag mitt nuvarande hjärta på ett stycke blankt papper.
 Tittar upp. Tittar ut genom glaset. Observerar människors uppsyn, kroppsspråk. Smuttar på koppen. Återgår till pennan. Befrielse.

 Kanske uppstår denna lättnad för att man vet, att nu är drömmen trygg. Vilandes på ett ark kan jag bläddra fram den när helst jag vill, och risken att den mattas ut eller går förlorad, har minimerats. Sparad som...




Utgjut din hjärtedröm! // Fröken M.

3 kommentarer:

  1. Åh vad härligt med drömmar... De ska man inte underskatta, ett steg och ett till...snart är du där, spännande!

    Kram R

    SvaraRadera
  2. Åhhh den där fiiiina randiga kläningen! WOW!
    Och wow för drömmar.....fortsätt drömma dem...en dag är dem sanna! KRAM

    SvaraRadera
  3. Visst är den fantastisk och alldeles alldeles underbar. VILL HA NU! =)
    kärlek

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...