12.09.2011

[ Den heliga nattens blomma...]

God morgon, kära läsare!

Bjuder idag på härliga bilder av en julstjärna, blomman det vill säga.
Julstjärnan kommer ursprungligen från Mexico och att den där kallas "Flores de la Noche Buena", den heliga nattens blommor. Ganska fint, eller hur?!
Just rött är nog den färg som de allra flesta förknippar med julstjärnan, men den finns i många fler färger än så; vitt, rosa, spräckligt för att nämna några.
Trots att blomman är vacker, tycker jag mig ha tröttnat på hur den ofta presenteras och då också dragit mig för att ta in den i mitt hem. Därför vill jag med detta inlägg, tipsa om förnyelse och kanske en återuppstånden kärlek till denna stjärna.





Valde en vit stjärna och frigjorde den försiktigt från krukjorden. Med rötterna synliga får den nu simma runt i fina vasen.

Önskar en strålande fredag, vänner! // Fröken M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...