2.23.2012

[ Vårens första dag ]


Vårens första dag...
Mm, det smakar ljuvligt med dem orden på tungan.
Vaknade extra tidigt då solens strålar trängde in genom persiennen i mitt sovrum. I vetskapens ögonblick, att dagen bär sol i väskan, spritter det i kroppen och ett studds ur sängen blir min omedelbara reflex. Glädje!



Med solen föds livet. Människor tinar och kommer ur sin vrå för att åter bejaka ljuset. Förut strypt energi och inpiration flödar tillbaka till kroppen och knoppen. Världen får ros på kind igen...

Med ros på kind kommer också Converse på fot! Ja, idag valde jag tygskorna för dagens utflykt. Det gick ypperligt, och för mig ett säkert vårtecken. Nog ska vi inte ta ut den fullständiga vårlyckan i förskott, men kan lugnt säga att dagen omfamnats, med allt den inneburit. Även om rusket skulle hälsa på oss imorgon, kommer vi inte ifrån faktum att det var sol idag!


Blir så sugen på grönt i hemmet att en härlig murgröna fick följa med in igår.
Den gjorde sig fin på bordet i min fina zinktrådskorg från Madam Stoltz.
Murgrönan kan vara min absoluta favorit bland grönväxterna. Lättskött och vacker.


Ljushållarna i betong och glas kommer från Sia.

Fortsatt god kväll önskar jag er! // Fröken M.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...