1.04.2012

[ Sega chokladcookies...]




 Kära läsare!
Tänke jag skulle bjuda på lite chokladcookies ikväll!
Dessa är alldeles ljuvliga och tar absolut ingen tid göra. Jag beskriver dem som krispigt maräng-iga på ytan och härligt sega på insidan. Ypperlig kombination!
Här kommer receptet.

9 kakor

2 äggvitor
2 1/2 dl florsocker
1 dl kakao
1 msk marsansåspulver
100 g hackad choklad

Vispa äggvitorna och florsockret med elvisp i ca 3 minuter, sikta därefter ner kakao och marsansåspulver. Blanda tills smeten är slät och rör sedan ner den hackade chokladen. Klicka ut på en plåt med bakplåtspapper. Grädda mitt i ugnen på 175 grader i ca 13 min. Ta ut, låt svalna något och njut!

Lycka till! // Fröken M.

1 kommentar:

  1. Det vattnas i munnen på mig, jag blir sååååå sugen! Kanske Fröken M har någon över på fredag, om man skulle kika in i hennes boning?
    Kram R

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...