12.02.2011

[ Gammalt & nytt...]


God fredag vänner!
Nyligen inkommen har jag nu krupit upp i soffan, tänt lite ljus och stjärnan i fönstret. Doften av tändstickor hänger kvar i luften och beblandar sig med hyacintens parfym. Ljuvlighet.

Knäppte lite bilder förra veckan i sovrummet. Några av dem har ni fått ta del av i ett tidigare inlägg( här). Nu kommer resten. Ska bekännas också, att jag redan hunnit ändra om sedan dess. Men sån är jag. Vill se mitt hem som ett ständigt förnybart projekt, i ständig rörelse. Aldrig riktigt klart. Möjligheterna är så många, varför stanna upp vid en look, när man kan göra om och om och om....
Det hindrar dock inte, att inspiration kan hittas även i dessa bilder.


Denna byrå har jag inhandlat på loppis. Den har såklart finputsats och målats om. Är smått förälskad i de  diskreta asiatiska linjerna och hur väl den lyckas smälta in med resten av möblerna som är av modernare slag. Charmen sätter genast in när gammalt och nytt får ingå äktenskap!
Matta i blågråa nyanser, inköpt på Hemtex.


Har hört att helgen skall föra minusgrader till Småland. Vad är väl mer lägligt då än att gosa in sig i något mjukt och stickat?!
Min gråa stickade får hänga fint på en fin zinkgalge och bidra som inredningsdetalj.


På tal om stickat! Garn har inhandlats kan jag lova. Fluffiga grå ullnystan och stickor gör mig sällskap. Har ett litet projekt i åtanke som jag suger lite på. Vi får väl se hur det går! Jag återkommer med resultatet inom kort.

Njut av resten av denna fredag! // Fröken M.

3 kommentarer:

  1. Vilket fint sovrum! Jag gillar mattan på golvet skarpt. Är svag för trasmattor och den känsla de ger till ett rum. :)

    Vad spännande med ett stickprojekt! Du får visa här sedan. :)

    Ha en fortsatt fin fredagskväll!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Tack Lotta!! Ja, trasmattor e härliga när man lyckas hitta just DEN.

    Fortsatt trevlig helg!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Håller med Lotta, mattan är passar så fint in i rummet. Underbara härliga tröja med halsbandet. Jag njuter av bilderna.

    Kram R

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...