12.14.2011

[ Detalj & funktion...]

Som Marcus Birro nyligen skrev i en av sina krönikor, " Lucia har passerat och julen står på tröskeln i raggsockor och tomteskägg." Det vill säga, nu är det nära. Förmodar att många av er har tagit in granen, eller någon typ av gran i alla fall. Min bekännelse är den att jag har haft granen stående hemma ett bra tag. Hur länge tänker jag inte avslöja.
 Vill man i år få några som helst julkänslor, men tanke på den så kallade vintern, får man göra allt i sin makt...
Hur som helst, följer lite härliga bilder på min sparsamma dekoration. Tycker trädet får göra det mesta jobbet. Här har använts pepparkaksformar (stjärnor i tre storlekar), och en och annan silverkula. Stjärnorna är lysande som ornament, enligt mig. Skör silhuett, vacker form och perfekt material. Tar inte alltför mycket uppmärksamhet från det gröna. Skadar inte heller att dom har mer än en funktion.






Be inspired! // Fröken M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...